Od 19. augusta 2025 do 28. augusta 2025 mali naši zamestnanci možnosť absolvovať školenie v oblasti civilnej ochrany po prvýkrát aj online formou. Školenie bolo realizované inovatívne – prostredníctvom online platformy, čo predstavuje novú formu prípravy v oblasti civilnej ochrany v našom zariadení. Napriek tomu bolo rovnocenné so štandardnou formou a spĺňalo všetky legislatívne požiadavky.
Následne pre tých, ktorí školenie neabsolvovali online formou sa v piatok 19. septembra 2025 v našom zariadení uskutočnilo prezenčnou formou odborné školenie zamestnancov s názvom: „Plán ochrany zamestnancov a prijímateľov v objekte ZSS Salustia pre prípad mimoriadnej udalosti.“
Po absolvovaní školenia sa uskutočnil nácvik evakuačného požiarneho poplachu za účasti prijímateľov sociálnych služieb a v spolupráci s bezpečnostným technikom Ing. Lenkou Liptákovou.
Školenie zamestnancov a nácvik evakuačného požiarneho poplachu boli realizované v súlade s platnou legislatívou, ktorá ukladá poskytovateľom sociálnych služieb povinnosť zabezpečiť pravidelnú prípravu personálu aj prijímateľov na zvládanie mimoriadnych udalostí. Cieľom bolo preveriť pripravenosť všetkých zúčastnených na rýchlu a bezpečnú reakciu v prípade požiaru alebo inej krízovej situácie.
Zamestnanci absolvovali odborný výklad k zásadám civilnej ochrany a následne si v praktickej časti precvičili evakuačné postupy. Do cvičenia boli aktívne zapojení aj prijímatelia sociálnych služieb, ktorí preukázali disciplínu, spoluprácu a zodpovedný prístup.
Prijímatelia sociálnej služby schopní samostatného pohybu sa z jednotlivých ubytovacích domov a poschodí presúvali vyznačenými únikovými cestami, ktoré tvoria chodby a schodištia k únikovým východom (označené východy z objektu). Prijímatelia neschopní samostatného pohybu sa za asistencie zamestnancov a s pomocou kompenzačných pomôcok, presúvali na otvorené priestranstvo pred jednotlivé ubytovacie domy. Pracovník riadiaci evakuáciu určil osobu, ktorá vykonala kontrolu počtu evakuovaných osôb a priestorov.
Takéto aktivity významne prispievajú k zvýšeniu úrovne bezpečnosti v zariadení, zlepšujú pripravenosť zamestnancov a zároveň posilňujú pocit istoty u prijímateľov služieb.
Na záver ďakujeme všetkým zúčastneným zamestnancom za zodpovedný prístup a prijímateľom sociálnych služieb za ich aktívnu spoluprácu.
Zapísala: Mgr. Miroslava Oravcová, MBA – vedúca sociálneho úseku
Priložené fotografie