NAŠE HODNOTY A ETICKÉ PRINCÍPY
Víziou nášho Zariadenia je „PLNOHODNOTNÝ A ROVNOCENNÝ ŽIVOT KAŽDÉHO AKTÉRA SOCIÁLNYCH SLUŽIEB“.
Pri napĺňaní tejto vízie je okrem iného potrebné vysoko etické správanie, odbornosť a profesionalita každého z nás. Zaväzujeme sa dôsledne dodržiavať ľudské práva a riadiť riziká. Podnikáme všetky potrebné kroky, aby sme umožnili každému členovi nášho kolektívu robiť to, čo je správne zabezpečiť dodržiavanie nášho Etického kódexu a príslušnej legislatívy.
Riadime sa mottom:
„SPRÁVAJ SA K DRUHÝM TAK,
AKO CHCEŠ, ABY SA ONI SPRÁVALI K TEBE“
Preferované hodnoty deklarované zamestnancami, prijímateľmi sociálnej služby, ako aj ich rodinnými príslušníkmi:
ZDRAVIE, RODINA, LÁSKA, ÚCTA, SPRAVODLIVOSŤ, ĽUDSKOSŤ, DÔVERA
ETICKÉ PRINCÍPY VO VZŤAHU K PRIJÍMATEĽOM SLUŽIEB
Pomáhame ľuďom, ktorí našu podporu a pomoc potrebujú, bez ohľadu na národnosť, rasu, vieru, sexuálnu orientáciu, vek, pohlavie, politické a vnútorné presvedčenie, ekonomickú situáciu a spoločenské postavenie.
Správame sa zdvorilo a pristupujeme ku každému človeku ako k jedinečnej ľudskej bytosti s pochopením, úctou, empatiou, trpezlivosťou a citlivo reagujeme na jeho potreby.
Rešpektujeme dôstojnosť každého človeka, jeho súkromie, dôveru, jeho požiadavky a neposkytujeme žiadne informácie bez jeho súhlasu, pokiaľ sa nejedná o akútne ohrozenie jeho života. Nikto nesmie žiadnym spôsobom zneužívať vo vzťahu ku klientovi jeho dôveru a závislosť.
Každý človek je vždy rovnocenným partnerom, ktorý podľa svojej fyzickej a psychickej spôsobilosti má právo zasahovať do procesu rozhodovania o rozsahu a spôsobe poskytnutej podpory a pomoci, ktoré si jeho stav v danej situácii vyžaduje.
Zamestnanci nevyžadujú, neočakávajú a ani neprijímajú dary a žiadne ďalšie zvýhodnenia, ktoré by mohli ovplyvniť ich rozhodovanie pri poskytovaní služieb, alebo narušiť profesionálny prístup ku klientovi, či žiadateľom. Takéto formy ocenenia by mohli byť považované za odmenu za prácu, ktorá je ich povinnosťou.
Zamestnanci, pri výkone svojho povolania, majú zo strany prijímateľov sociálnej služby právo na dôstojný a ľudský prístup.
ETICKÉ PRINCÍPY VO VZŤAHU K ZARIADENIU A SPOLUPRACOVNÍKOM
Základom vzťahov medzi zamestnancami je vzájomne čestné, slušné a spoločensky korektné správanie, kritické pripomienky voči ostatným pracovníkom organizácie sú riešené iba na pracovisku a nikdy nie pred prijímateľom sociálnych služieb.
Všetci zamestnanci dbajú na udržiavanie a zvyšovanie prestíže svojho povolania v zariadení, mimo pracovnej doby vystupujú tak, aby neznižovali dôveru v očiach verejnosti.
Zamestnanci plnia zodpovedne svoje povinnosti vyplývajúce zo záväzkov k ZSS, za svoju prácu nesú plnú zodpovednosť a snažia sa, aby úroveň a kvalita bola čo možno najvyššia.
Zamestnanci rešpektujú pokyny svojich nadriadených i ostatných odborných pracovníkov a snažia sa využívať a čerpať zo znalostí a skúseností svojich kolegov.
ETICKÉ PRINCÍPY VO VZŤAHU K ZAMESTNANCOM
Zamestnávateľ maximálne uľahčuje adaptačný proces novoprijatého zamestnanca.
Zamestnanec má zo strany zamestnávateľa nárok na slušný, priateľský a ústretový prístup.
Zamestnanec má právo na morálnu podporu pri riešení podnetov a podozrení o jeho pochybení, počas obdobia dôkladnej analýzy sa predpokladá, že sa chyby nedopustil (objektívne posúdenie skutočnosti, predpoklad neviny).
Zamestnávateľ nekritizuje zamestnanca demonštratívne, menovite, pred ostatnými, uprednostňuje kritiku „medzi štyrmi očami“, resp. v rámci skupiny, ktorej sa kritika týka.
Zamestnávateľ, aj prostredníctvom zástupcov Zamestnaneckej rady, systematicky vytvára zamestnancovi príležitosť vyjadriť sa k všetkým oblastiam činnosti ZSS a tiež vyjadriť spokojnosť s konkrétnymi oblasťami starostlivosti o zamestnanca. Zamestnávateľ sa usiluje o vytvorenie pracovných podmienok, ktoré zodpovedajú predstavám a potrebám zamestnanca.
Zamestnávateľ pravidelne hodnotí kladné stránky zamestnanca, poskytuje mu spätnú väzbu a poukazuje na možnosť ďalšieho vývoja. Ciele vývoja tvoria a hodnotia spoločne. Zamestnávateľ sa usiluje o odborný rast zamestnancov prípravou vzdelávacieho plánu podľa požiadaviek zamestnancov.
Zamestnávateľ umožňuje účasť na vzdelávacích aktivitách aj priamo v ZSS. Vytvára priestor aj na interné metodické aktivity a supervízne stretnutia reagujúc na aktuálne potreby zamestnancov.
Príbuzní prijímateľov sociálnej služby sa k zamestnancom správajú korektne, rešpektujú ich odbornosť, pri komunikácii dodržiavajú zásady vzájomnej slušnosti.